loading...
اشـــاره
آخرین ارسال های انجمن
انگشت اشاره بازدید : 607 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)
 
 
 
 
شیخ جعفر شوشتری (رحلت به سال ۱۳۰۳ ه . ش -۱۳۳۰ ه . ق) نقل کرده است: چون از تحصیل علوم دینی در نجف اشرف فارغ شدم، به وطنم شوشتر مراجعه نمودم . چون به آثار و مواعظ و مصائب اهل بیت - علیهم السلام - تسلطی نداشتم تفسیر «صافی » را در ایام رمضان بر فراز منبر به دست گرفته و برای مردم می خواندم . در ایام عاشورا کتاب «روضة الشهدا» ی ملاحسین کاشفی را روی منبر آورده و مضامین آن را برای حاضران می خواندم و برایم مقدور نبود مطلبی را از حفظ به صورت وعظ و خطابه برای مستمعین بگویم یا با گفتن نکته ای بدون مراجعه به منبعی آنان را بگریانم یک سال بدین منوال گذشت و ماه محرم فرا رسید، شبی با خود زمزمه کردم تا به کی به کتاب وابسته باشم و خود را از نوشته جدا نکنم، پس به فکر فرو رفتم و از این بابت خسته شدم تا آن که خواب مرا فراگرفت در عالم رؤیا مشاهده کردم گوئیا در زمین کربلا هستم و درست موقعی بود که سپاه امام در نینوا اردو زده و خیمه ها نصب شده بود و لشکرهای دشمن به همان نحو که راویان نقل کرده، در مقابل حضرت بودند . من در خیمه مخصوص امام وارد شدم و به آن حضرت سلام عرض کردم . آن وجود مبارک مرا نزد خویش فرا خواند و به «حبیب بن مظاهر اسدی » فرمود: این شخص مهمان ماست گرچه نزد ما آب یافت نمی شود، اما از آرد و روغنی که داریم برای وی طعامی تدارک ببین . او فرمایش امام را متابعت نمود و غذای مزبور را مهیا کرد و نزد من آورد . چند لقمه ای از آن را تناول نمودم که از خواب بیدار شدم و از برکت آن طعام به دقایق و حقایقی در مصائب کربلا چنان راه یافتم که احدی بر من پیشی نگرفته و این قوه در من رو به فزونی رفت . (1)

یادآوری می شود کتاب «الخصائص الحسینیة » که یکی از آثار ارزنده این فقیه و محدث عالی مقام است در پس این رؤیای صادقه توسط آن فرزانه عالی قدر به رشته تحریر درآمد . که به فارسی هم ترجمه شده است .


۱) شیخ جعفر شوشتری، مقدمه الخصائص الحسینیه، پیشگفتار کتاب مجالس المواعظ والبکا فی ایام عاشورا و نیز زندگانی شیخ انصاری، ص 210 .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 90
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 161
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 561
  • بازدید ماه : 561
  • بازدید سال : 9,248
  • بازدید کلی : 285,159
  • کدهای اختصاصی